ČEZ utočí ostře na konkurenci, na etiku kašle…

Pokud nebydlíte někde přímo v divočině, museli jste si za poslední týden všimnout nasazení tvrdé reklamní kampaně kolosálního ČEZu, která se přímo strefuje do jeho dvou největších konkurentů – Pražské energetiky PRE a bývalé Jihočeské plynárenské, nyní EON. Tato strategie se nazývá srovnávací reklama, při níž napadající pochoduje po tenkém ledě české legislativy. V zákoně je totiž tato forma povolena, ale nesmí útočit na jiné společnosti a jejich produkty. O celou kauzu se už zajímá Rada pro reklamu, která ale nemůže zasáhnout, jelikož PRE ani EON prozatím nepodali žádnou stížnost.

Dle mého názoru jde z velké části jen o zviditelní ČEZu a o vyřizování si účtu tam nahoře mezi manažerskou vrchností, která ráda pošle pár desítek miliónů na takovou kampaň. Výsledkem je upoutaní médií, lehké šikanování slabší konkurence… noví zákazníci?! těžko… pochybuji, že by si někdo kvůli této reklamě běžel přepsat poskytovatele elektrické energie.

Každopádně je to dobrá sranda, ČEZ má peněz jak jistě všichni víme dost, mohl by je ovšem investovat jinak, třeba do svých zákazníků :o). A co si o této reklamní kampani myslíte vy?